Ny tv-tjänst från den 1 mars 2024 för dig som bor hos Lulebo

Bildtext saknas

Under den första veckan av januari 2024 skickades följande information ut per post till alla hyresgäster hos Lulebo.

Lulebos nuvarande gruppavtal med Tele2 avser digital-tv och leverans av kostnadsfria tv-kanaler till alla lägenheter i Lulebos bestånd, både via antennuttaget (koax) och via datauttaget (fibernätet). Detta avtal går ut den 28 februari 2024.

Från och med den 1 mars 2024 gäller Lulebos nya gruppavtal med Telia som gör det möjligt för oss att tillhandahålla en moderniserad tv-tjänst i alla våra fastigheter. Du kan börja titta på det nya tv-utbudet så fort du har aktiverat tjänsten och installerat den nya tv-boxen.

Telias kanalpaket ”Tv och streaming Start” ingår i Lulebos gruppavtal och i din hyra

Detta paket innehåller 7 kanaler och 4 playtjänster som du alltså får tillgång till helt utan extra kostnad.

Läs mer om paketet på Telias hemsida

  • Den nya tv-tjänsten bygger på fiberteknik vilket ger bättre bildkvalitet och större flexibilitet än tidigare använd teknik (koax).
  • Du kan titta live (tablå-tv) och streama ditt tv-utbud (play), både via tv-boxen och via den kostnadsfria streamingappen "Telia Play".
  • Du kan titta på tv på valfri skärm hemma i lägenheten eller i stugan, båten, husvagnen eller var du vill i hela EU/EES så länge du har tillgång till internetuppkoppling.

Innan du kan börja använda den nya tv-tjänsten behöver du själv aktivera tjänsten samt beställa och installera en ny tv-box som du också får helt kostnadsfritt.

Aktivera själv den nya tv-tjänsten på Telias hemsida eller via telefon

Från och med den 8 januari 2024 kan du aktivera den nya tv-tjänsten och kanalpaketet ”Tv och streaming Start”. Det gör du enkelt antingen på webben eller genom att ringa Telias kundtjänst på 020-20 20 70.

När du har aktiverat tv-tjänsten hos Telia skickas den nya tv-boxen till dig via post.

Du kan när som helst utöka ditt tv-utbud med fler kanaler och tjänster

Information om fler tv- och streamingpaket hittar du på Telias hemsida och när du loggar in på Telias Mitt Telia.

Självklart kan du även i fortsättningen välja vilka leverantörer du vill för ditt eget perfekta tv-utbud.

Vad innebär detta för dig som hyresgäst?

I boxarna här nedanför beskriver vi hur det nya gruppavtalet påverkar våra hyresgäster på olika sätt beroende på hur man tittar på tv idag. Mer information och svaren på de flesta vanliga frågor hittar du via länkarna på denna sida.

Kontakta Telia om du har frågor eller behöver hjälp!

Kontakta Telia om du har frågor kring den nya tv-tjänsten, tv-boxen och andra kanalpaket:

  • Lös ditt ärende online på Mitt Telia
  • Läs mer på Telias hemsida
  • Besök Telias butik i Smedjan, Storgatan 36-38
  • Ring Telias kundtjänst på 020-20 20 70:
    Vardagar: 08.00-19.00
    Lördagar: 09.00-18.00
    Söndagar: stängt

Digital-tv via antennuttaget (koax) kommer att stängas ned för gott i Lulebos lägenheter den 28 februari 2024.

Om du vill fortsätta titta på tv och få en tv-box utan kostnad aktiverar du Telias kanalpaket "Tv och streaming Start". Det gör du från och med den 8 januari 2024 på Telias hemsida.

Du kan också kontakta Telias kundtjänst via telefon: 020-20 20 70 .

Om du idag har köpt andra tv-tjänster eller internet från Tele2 som du använder via antennuttaget:

Tele2 vill sannolikt behålla sina kunder men du behöver kontakta Tele2 för att få en ny lösning som motsvarar det du har köpt och använder idag. 

Om du idag tittar på de kostnadsfria kanalerna som ingår i Lulebos gruppavtal med Tele2:

Gruppavtalet med Tele2 upphör den 28 februari 2024. För att fortsätta titta på de tv-kanaler som ingår i din hyra behöver du aktivera den nya tv-tjänsten från Telia: "Tv och streaming Start". Det gör du från och med den 8 januari 2024 på Telias hemsida. Du kan också kontakta Telias kundtjänst via telefon: 020-20 20 70 .

Du behöver också byta ut din nuvarande box mot Telias tv-box som skickas till dig helt kostnadsfritt när du aktiverar den nya tv-tjänsten.

Om du idag har köpt och använder andra tv-tjänster från olika leverantörer:

Övriga tv-tjänster via fiber i det öppna fibernätet påverkas inte av nedstängningen av digital-tv via antennuttaget (koax). Bredband och övriga tjänster via fiber påverkas inte heller. Du kan alltså fortsätta att använda dina tjänster precis som vanligt. Har du frågor om dina tjänster vänder du dig till din tjänsteleverantör.

Om du har Telia som tjänsteleverantör på tv sedan tidigare behåller du din tv-box och fortsätter använda tjänsten. Du kommer automatiskt att få utbudet i kanalpaketet "Tv och streaming Start" utan kostnad. Har du fler tv-kanaler i ditt utbud idag behåller du dessa och får automatiskt ett rabatterat pris från den 8 januari 2024.

Ladda ner

Översikten visar hur du aktiverar kanalpaketet och hur du kan se på tv på ett sätt som passar just dig.


Läs mer

Här hittar du mer information om tv-utbudet som ingår i hyran i Lulebos lägenheter:


Snabblänkar

Följ länkarna för att ta del av informationen på Telias hemsida:


Support från Telia

Kontakta Telia om du har frågor kring den nya tv-tjänsten, tv-boxen och andra kanalpaket:

  • Lös ditt ärende online på Mitt Telia
  • Läs mer på Telias hemsida
  • Besök Telias butik i Smedjan
  • Ring Telias kundtjänst på 020-20 20 70:
    Vardagar: 08.00-19.00
    Lördagar: 09.00-18.00
    Söndagar: stängt

Vi hjälper dig!

Om du har frågor om innehållet i brevet från Lulebo är du förstås, som alltid, välkommen att höra av dig till Lulebos Kundcenter:

0920-23 67 00
mån-fre kl 07.15-15.30