Tv-utbudet i Lulebos lägenheter

Bildtext saknas

Lulebos gruppavtal med Tele2 slutar gälla den 28 februari 2024

Lulebos tidigare gruppavtal med Tele2 avseende digital-tv och leverans av kostnadsfria tv-kanaler till alla lägenheter i Lulebos bestånd, både via antennuttaget (koax) och via datauttaget (fibernätet), går ut den 28 februari 2024.

I samband med detta, den 28 februari 2024, stängs digital-tv via antennuttaget (koax) ned för gott i Lulebos lägenheter.  

Läs mer om detta:

Ny tv-tjänst från januari 2024 för dig som bor hos Lulebo

Lulebo har, från och med början av januari 2024, ett nytt gruppavtal med Telia som gör det möjligt för oss att tillhandahålla samma tv-tjänst i alla våra lägenheter. 

Telias kanalpaket "Tv och streaming Start" ingår i Lulebos gruppavtal och i din hyra

  • Du kan titta live (tablå-tv) och streama ditt tv-utbud (play), både via tv-boxen och via den kostnadsfria streamingappen "Telia Play".
  • Du kan titta på tv på valfri skärm hemma i lägenheten eller i stugan, båten, husvagnen eller var du vill i hela EU/EES så länge du har tillgång till internetuppkoppling.
  • Du kan börja titta på det tv-utbud som ingår i din hyra så fort du har aktiverat tv-tjänsten och installerat den nya tv-boxen som du får kostnadsfritt från Telia.

Läs mer om kanalpaketet "Tv och streaming Start" på Telias hemsida.

Aktivera själv den nya tv-tjänsten på Telias hemsida eller via telefon

Från och med den 8 januari 2024 kan du aktivera den nya tv-tjänsten och det kanalpaket som ingår i din hyra: ”Tv och streaming Start”.

När du har aktiverat tv-tjänsten hos Telia skickas den nya tv-boxen till dig via post.

Du kan när som helst utöka ditt tv-utbud med fler kanaler och tjänster från Telia

Information om fler tv- och streamingpaket hittar du på Telias hemsida och när du loggar in på Telias Mitt Telia

Lulebos gruppavtal ger dig ofta rabatt på andra paket och tjänster från Telia.

Kontakta Telia om du har frågor eller behöver hjälp!

Kontakta Telia om du har frågor kring den nya tv-tjänsten, tv-boxen och andra kanalpaket:

Du kan välja andra tv-leverantörer om du vill

Självklart kan du också välja vilka andra tv-leverantörer du vill för ditt eget perfekta tv-utbud. Lulebos lägenheter är anslutna till Luleås stadsnät och på Lunets hemsida hittar du mer information om andra tjänsteleverantörer och deras utbud.

Aktivera tv-tjänsten "Tv och streaming Start" 

Du kan också aktivera tv-tjänsten genom att ringa Telias kundtjänst på 020-20 20 70.

Installera tv-boxen

Den nya tv-boxen, som du får kostnadsfritt, skickas till dig via post inom 2-3 dagar från att du aktiverade tv-tjänsten. Du kan börja titta på det nya tv-utbudet så fort du har installerat den nya tv-boxen.

Hantera dina tjänster från Telia

Du kan aktivera fler tv-kanaler och tjänster samt hantera alla dina tjänster från Telia efter inloggning på Mitt Telia.

Det finns två sätt att se tv i flera rum i bostaden: "Telia Play" och "tvillingabonnemang".

"Telia Play"

Den kostnadsfria streamingtjänsten "Telia Play" ingår i alla tv- och streamingpaket så att du kan ta med dig ditt tv-utbud i mobilen och surfplattan eller via en Chromecast eller Apple TV och se ditt innehåll var du vill och när du vill, både hemma och i hela EU/EES, så länge du har tillgång till internetuppkoppling.

På Telias hemsida hittar du information om:

"Tvillingabonnemang"

Med "Tvillingabonnemang" kan du titta på ditt tv-utbud på flera tv-apparater i olika rum. Du som har tv via fiber kan beställa upp till fyra "Tvillingabonnemang" till en extra kostnad.

För att kunna beställa och använda "Tvillingabonnemang" behöver du en tv-box per tv som du beställer till en extra kostnad.

Läs mer om "Tvillingabonnemang" på Telias hemsida.

När du flyttar behöver du kontakta Telia för att avaktivera dina fibertjänster så att den hyresgäst som flyttar in i lägenheten efter dig kan aktivera tjänsterna i sitt namn.

Kontakta Telia på 020-20 20 70 så hjälper de dig att flytta med eller avsluta dina tjänster och du undviker onödiga fakturor.

Efter beställd flytt eller avslut av tjänster får du en retursedel hemskickad för retur av tv-boxen.

Lulebos tidigare gruppavtal med Tele2 går ut den 28 februari 2024. I samband med detta stängs digital-tv via antennuttaget (koax) ned för gott i Lulebos lägenheter och du kan inte längre se på tv via antennuttaget.

  • Om du har tittat bara på de kanaler som ingår i Lulebos hyra via antennuttaget och vill fortsätta titta på de kanaler som ingår i hyran behöver du själv aktivera den nya tv-tjänsten och kanalpaketet ”Tv och streaming Start”. Det gör du enkelt antingen på Telias hemsida eller genom att ringa Telias kundtjänst på 020-20 20 70.

    Den tidigare tv-tjänsten "Tv-small" som ingick i Lulebos hyra avslutas automatiskt av Tele2.

  • Om du har köpt fler kanaler eller andra tjänster av Tele2 har du fått information från Tele2 via e-post om hur du ska göra för att kunna fortsätta använda dessa tjänster via nätverksuttaget istället för antennuttaget. Om du har frågor behöver du kontakta Tele2 för information. Du kan också ringa Tele2s kundservice på 90 222.

TV-uttag COAX

Denna typ av antennuttag (koax) finns i Lulebos äldre lägenheter. Från och med den 28 februari 2024 kan du inte se på tv via antennuttaget.

   

Läs mer

Här hittar du information om hur du kopplar upp din utrustning för att få internetåtkomst i din lägenhet.


Ladda ner

Översikten visar hur du aktiverar kanalpaketet och hur du kan se på tv på ett sätt som passar just dig.


Om du upplever störningar med din dator och/eller tv

Prova alltid att koppla utrustningen med nätverkskabel direkt till nätverksuttaget eller mediaomvandlaren för att kontrollera att problemet inte beror på ditt trådlösa nätverk/din router innan du kontaktar Lulebos internetsupport eller din internetleverantör.

Om du saknar internetuppkoppling

Om du inte har internetuppkoppling i ditt/något av dina nätverksuttag behöver du kontakta Bredband2, se nedan, för att aktivera internet i lägenheten.


Internetsupport

Support för Lulebos internetleverans lämnas av Bredband2.

Har du valt andra leverantörer?
Support för andra internettjänster än Lulebos/Bredband 2 ges av de valda leverantörerna.


Support vid frågor om tv

Kontakta Telia om du har frågor kring den tv-tjänst/tv-box som ingår i Lulebos gruppavtal och din hyra:

Har du valt andra leverantörer?
Support för andra tv-tjänster än Lulebos/Telia ges av de valda leverantörerna.


Vi hjälper dig!

Varmt välkommen att kontakta vårt Kundcenter om du har frågor om ditt kontrakt, dina nycklar och ditt boende, när du vill boka tid för att besöka oss eller när du behöver göra en felanmälan.


Fråga oss - Lulebo svarar!

Besök vårt kundforum för att läsa befintliga frågor och svar eller ställa din egen fråga.