Hela Lulebo på ett nummer!

Det har blivit enklare att vara hyresgäst hos Lulebo!

Från och med 1 januari 2024 når du hela Lulebo på ett nummer! Våra nya telefontider innebär också ökad tillgänglighet och enkelhet för dig som hyresgäst.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss!

Lulebos Kundcenter hjälper dig - från kö till kontrakt och så länge du bor hos oss!

Vi hjälper dig när du har frågor om ditt kontrakt, dina nycklar och ditt boende, när du vill boka tid för att besöka oss eller när du behöver göra en felanmälan.

0920-23 67 00 -  tryck 1 för att göra en felanmälan
måndag-fredag kl 07.15-15.30 (1/5-31/8: kl 07.15-14.30)
telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid

kundcenter@lulebo.se

De tidsbokade besöken i Lulebos kundmottagning på Köpmangatan 27, som vi började med under Coronapandemin, har blivit en fullträff för våra besökare och hyresgäster.

Det är enkelt och effektivt och alltid anpassat efter varje besökares individuella behov och frågeställningar. Dessutom slipper våra besökare väntetid.

Därför kommer vi även i fortsättningen att i första hand arbeta med kundservice på detta sätt.

Välkommen att ringa eller maila oss för att boka tid för ett besök med personlig service där vi hjälper dig med kontrakt, nycklar, bilplatser, HLU-ansökningar och annat!

Januari
Måndag 1 januari, stängt
Fredag 5 januari, öppet 7-12

Mars
Torsdag 28 mars, Skärtorsdag: öppet 7-12
Fredag 29 mars, Långfredag: stängt

April
Måndag 1 april, Annandag påsk: stängt
Tisdag 30 april, Valborgsmässoafton: öppet 7-12

Maj
Onsdag 1 maj: stängt
Onsdag 8 maj, öppet 7-12
Torsdag 9 maj, Kristi himmelfärdsdag: stängt
Fredag 10 maj, stängt

Juni
Torsdag 6 juni, Nationaldagen: stängt
Fredag 21 juni, Midsommarafton: stängt

November
Fredag 1 november, dag före Alla helgons dag: öppet 7-12

December
Tisdag 24 december, Julafton: stängt
Onsdag 25 december, Juldagen: stängt
Torsdag 26 december, Annandag jul: stängt

Support för Lulebos internetleverans lämnas alltid av vår leverantör, Bredband2:

0920-52 00 70
vardagar kl 09.00-18.00
helger kl 10.00-14.00

helpdesk@bredband2.se

Bredband2 erbjuder även råd, tips och hjälp via webben

Support för internettjänster som inte ingår i Lulebos internetleverans via Bredband2 ges av de valda leverantörerna.

Läs mer om internet i din lägenhet

Vissa ljud får man räkna med när man bor i flerfamiljshus. Det som däremot kan vara en störning är hög musik på kvällar och nätter eller bråk och skrik och andra ihållande ljud i lägenheter och i trapphus.

Om du upplever att du blir störd av dina grannar är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

Om störningen uppkommer under kvällstid, på natten eller under helgen ringer du istället Lulebos störningsjour som är ett samarbete mellan Lulebo och ett bevakningsföretag:

0920-22 12 00

Här kan du läsa mer om störningsjourens arbete

På lulebo.se hittar du svar på de allra flesta frågor

På vår hemsida hittar du alltid information om det mesta som rör både Lulebo och ditt boende och när du besöker vårt kundforum kan du både läsa befintliga frågor och svar och ställa din egen fråga.

När du loggar in på Lulebos Mina sidor hittar du information som rör just dig; dina kontrakt, dina hyresavier och din lägenhet, tvättstuga eller bilplats. Här finns också ett formulär för felanmälan som gör det möjligt för dig att när som helst på dygnet anmäla ett fel i din lägenhet.

OBS! Akuta fel ska alltid anmälas via telefon.

Information om driftstörningar

Information om planerade eller pågående driftstörningar publiceras på vår hemsida. I vissa fall kontaktar vi också berörda hyresgäster via e-post och/eller SMS för att informera om störningen.

Uppdatera dina uppgifter så missar du inga nyheter från oss

Logga in på Lulebos Mina sidor för att kontrollera och uppdatera dina kontaktuppgifter. När vi har din aktuella e-postadress och ditt mobilnummer kan vi alltid nå dig med viktig information via e-post och/eller SMS.

Om du dessutom följer oss på Facebook så missar du inga nyheter från Lulebo! 

Vi hjälper dig!

Lulebos Kundcenter hjälper dig när du har frågor om ditt kontrakt, dina nycklar och ditt boende, när du vill boka tid för att besöka oss eller när du behöver göra en felanmälan:

0920-23 67 00 -  tryck 1 för att göra en felanmälan
vardagar kl 07.15-15.30 (1/5-31/8: kl 07.15-14.30),
telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.

kundcenter@lulebo.se


Ring eller mejla oss och boka tid för ett enkelt och effektivt besök utan väntetid!


Internetsupport

Support för Lulebos internetleverans lämnas av vår leverantör, Bredband2:

0920-52 00 70
vardagar kl 09.00-18.00
helger kl 10.00-14.00

helpdesk@bredband2.se

Bredband2 erbjuder även råd, tips och hjälp via webben


Störningsjouren 

Vid störningar utanför våra telefontider kan du ringa vår störningsjour:

0920-22 12 00

Här kan du läsa mer om störningsjourens arbete


Fråga oss - Lulebo svarar!

Besök vårt kundforum för att läsa befintliga frågor och svar eller ställa din egen fråga.


Snabblänkar – när du bor hos oss

Mer detaljerad information om det mesta som du som hyresgäst kan fundera på hittar du via dessa snabblänkar: