Lulebos serviceorganisation finns här för dig!

Här hittar du information om vår serviceorganisation och kontaktuppgifter som kan vara bra att ha när du har funderingar över något eller om något inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i andra tillhörande lokaler.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss!

  • Vårt kundforum på nätet är alltid öppet för dig! Du kan läsa svaren på befintliga frågor eller ställ din egen fråga. Vi svarar så snart vi kan, senast inom tre arbetsdagar. 
  • Kontakta felanmälan när något gått sönder eller inte fungerar som det ska. Om du ringer utanför telefontid får du information om hur du når jouren.
  • Kontakta vårt Kundcenter om du har frågor gällande lägenhetskön, kontrakt, nycklar, parkeringsplatser m m.
  • Support för Lulebos internettjänst lämnas av Bredband2.
  • Din bovärd svarar på frågor om din lägenhet och fastighet samt om ditt bostadsområde. Kontakta också din bovärd vid frågor om HLU (Hyresgäststyrt LägenhetsUnderhåll) samt för att boka besiktning av din lägenhet när du ska flytta ut.
  • Om du har frågor kring de dagliga aktiviteterna på våra trygghetsboenden är du välkommen att höra av dig till våra trivselvärdar.
  • Om du upplever att du blir störd av dina grannar eller om du har ekonomiska bekymmer som du behöver hjälp med att lösa är du välkommen att höra av dig till våra hyresjurister.
  • Vid störningar utanför kontorstid kan du ringa vår störningsjour.
  • Ekonomiavdelningen hjälper dig när du har frågor som rör fakturor, betalning, autogiro och e-faktura.
  • Och via vår växel når du alla medarbetare i Lulebo:
    0920-23 67 00, vardagar kl 07.15-15.30 (1/5-31/8: kl 07.15-14.30).

Information om det mesta du behöver veta finns på vår hemsida

På vår hemsida hittar du information om det mesta som rör Lulebo och ditt boende. När du loggar in på Mina sidor hittar du information som rör just dig och din lägenhet, tvättstuga eller bilplats. Här finns också ett formulär för felanmälan som gör det möjligt för dig att när som helst på dygnet anmäla ett fel i din lägenhet samt att följa ditt ärende.

Information om driftstörningar

Information om planerade eller pågående driftstörningar publiceras på vår hemsida. I vissa fall sätter vi också upp information i berörda fastigheter och vid behov kontaktar vi dessutom berörda hyresgäster via e-post och/eller SMS för att informera om störningen. 

Uppdatera dina uppgifter så missar du inga nyheter från Lulebo

Använd Mina sidor för att hålla dina kontaktuppgifter aktuella. När vi har din aktuella e-postadress och ditt mobilnummer kan vi alltid nå dig med viktig information via e-post och/eller SMS. Om du dessutom följer oss på Facebook så missar du inga nyheter från Lulebo!

Vi hjälper dig!

Fråga oss - Lulebo svarar!
Besök vårt kundforum för att läsa befintliga frågor och svar eller ställa din egen fråga.


Du når hela Lulebo på ett nummer!

0920-23 67 00, vardagar kl 07.15-15.30 (1/5-31/8: kl 07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.

E-post

Ring eller mejla oss och boka tid för ett enkelt och effektivt besök utan väntetid!


Internetsupport
0920-52 00 70, mån-fre kl 9-18, helger kl 10-14, eller via e-post.


Din bovärd
Kontaktuppgifter för alla bovärdar 


Trivselvärdar 
Kontakta trivselvärdarna vid frågor om dagliga aktiviteter på våra trygghetsboenden.
Kontaktuppgifter för alla trivselvärdar 


Hyresjurister
0920-23 67 00


Störningsjouren (vid störningar efter kontorstid)
0920-22 12 00


Ekonomiavdelningen
0920-23 67 00, vardagar kl 07.15-15.30 (1/5-31/8: kl 07.15-14.30) eller via e-post.