Aktuella driftstörningar
Ibland uppstår driftstörningar i form av strömavbrott eller avstängning av vatten. Det kan bero på planerade avbrott på grund av reparationer eller annat underhållsarbete. Det kan också bero på att ett fel har uppstått någonstans. Vid elavbrott ska ledningarna alltid anses som spänningsförande under avbrottstiden.
Vi ber om överseende för eventuella besvär driftstörningarna medför.
AKTUELLA DRIFTSTÖRNINGAR
Lunet uppgraderar sitt corenät
För att säkerställa ett fibernät med hög kapacitet som klarar av att hantera framtidens krav på digital kommunikation uppgraderar Lunet sitt corenät.
Kortare driftavbrott för samtliga kunder
Bytet av utrustningen beräknas pågå i tre månader, från september till november 2023 och sker områdesvis. Det innebär att alla användare av stadsnätets tjänster kommer att drabbas av ett kortare avbrott på ca 10 minuter under dagtid.
- Ytterligare information och preliminär tidplan för utförande finns på deras hemsida - läs mer här!
Publicerat 2023-09-01, klockan 09:00.
Vår intention är att snabbt och smidigt informera våra hyresgäster om eventuella driftstörningar. Har du upptäckt en driftstörning kan du i första hand titta här efter information. Den presenteras normalt under kontorstid. Därför kan det vara så att vi inte har information här vid akuta fel under icke kontorstid.
Uppstår det ett fel i din lägenhet eller i fastigheten ber vi dig felanmäla det på 0920-23 67 40, eller via WebbFelan efter inloggning på Mina sidor.
Vid brand, olyckor och inbrott, ring larmnumret 112.
Egen åtgärd
Här visas instruktionsfilmer som beskriver hur du med enkla medel kontrollerar och åtgärdar det som åligger dig som hyresgäst. Länkarna öppnas i nytt fönster.
Felanmälan
Felanmälan: 0920-23 67 40
Akuta fel ska omgående felanmälas per telefon till Felanmälan.
För att göra en felanmälan via WebbFelan, logga in på Mina sidor.
Vid brand, olyckor och inbrott, ring larmnumret 112.
Externa driftstörningar
Besök Luleå Energis sida för driftstörningar innan ni felanmäler ett elavbrott eller avbrott i fjärrvärmen. Där kan information finnas som berör er bostad.
På Luleå kommuns webbplats kan det också finns information som berör er.
På Lunets hemsida kan det finnas information gällande störningar för TV och Internet.
Vid driftstörning i Zparks system, kontrollera i deras app om ni har fått information från Zpark, eller besök deras driftinformationssida.
Har du Lulebos grundutbud för TV samt utökade programpaket från Tele2 och har problem med att se TV? Då kan det bero på en driftstörning hos Tele2. Besök Tele2:s webbplats för information om driftstatus.