Internet ingår i hyran

Toppbild till webbsidan om internet (svenska)

Internet är sedan länge standard i alla Lulebolägenheter. Lulebos internetleverans, som ingår i hyran, består av två delar:

  1. Lunets nättjänst, som är öppet för olika leverantörers distribution av internet via stadsnätet.
  2. Lulebos internettjänst, som levereras av Bredband2 och som ger en uppkopplingshastighet på upp till 100 Mbit i båda riktningarna.

Lulebos internetleverans, både nätavgift för upp till 100 Mbit och kapacitet (upp till 100 Mbit), ingår i hyran. Inga extra avgifter tillkommer för hyresgäster som väljer att använda denna tjänst.

Flytta in – anslut datorn – börja surfa

Lulebos internettjänst är redan aktiverad i din nya lägenhet och uppkopplingen sker automatiskt, utan föregående registrering. Gör så här för att komma igång:

  • Anslut din dator med en nätverkskabel till ett datauttag och börja surfa.
  • Om det inte fungerar, anslut datorn till nästa datauttag (om sådant finns).
  • Om inget av datauttagen fungerar, kontakta Bredband2:s internetsupport som kan aktivera internet i lägenheten.

Support för Lulebos internetleverans lämnas av Bredband2

  • Telefon: 0920-52 00 70
  • Skicka e-post till: Bredband2
  • Bredband2 erbjuder även råd, tips och hjälp via webben: KLICKA HÄR

Högre hastighet, andra betaltjänster och andra leverantörer

Hyresgäster som önskar högre hastighet än upp till 100 Mbit eller andra betaltjänster, eller som önskar använda sig av andra leverantörer än Lulebo/Bredband2, kan själv teckna egna abonnemang hos valfria leverantörer. 

Lulebos lägenheter är anslutna till Luleås stadsnät och på Lunets hemsida hittar du mer information om andra tjänsteleverantörer och deras utbud.

Valda leverantörer ger support för sina egna tjänster

Support för andra internettjänster än Lulebos/Bredband2 ges av de valda leverantörerna.

När du flyttar ut

Hyresgäster som har använt Lulebos standard internetleverans behöver inte göra något i samband med utflyttning.

Om du har köpt högre hastighet eller andra betaltjänster, eller om du har valt andra leverantörer än Lulebo/Bredband2 måste du själv säga upp dessa tjänster i samband med utflyttning.

Läs mer

Här hittar du information om hur du kopplar upp din utrustning för att få internetåtkomst i din lägenhet.


Om du upplever störningar med din dator och/eller tv

Prova alltid att koppla utrustningen med nätverkskabel direkt till nätverksuttaget eller mediaomvandlaren för att kontrollera att problemet inte beror på ditt trådlösa nätverk/din router innan du kontaktar Lulebos internetsupport eller din internetleverantör.

Om du saknar internetuppkoppling

Om du inte har internetuppkoppling i ditt/något av dina nätverksuttag behöver du kontakta Bredband2 för att aktivera internet i lägenheten.


Internetsupport

Support för Lulebos internetleverans lämnas av Bredband2.

Har du valt andra leverantörer?
Support för andra internettjänster än Lulebos/Bredband 2 ges av de valda leverantörerna.


Vi hjälper dig!

Varmt välkommen att kontakta vårt Kundcenter om du har frågor om ditt kontrakt, dina nycklar och ditt boende, när du vill boka tid för att besöka oss eller när du behöver göra en felanmälan.


Fråga oss - Lulebo svarar!

Besök vårt kundforum för att läsa befintliga frågor och svar eller ställa din egen fråga.