Lulebos funktionsgaranti - snabba åtgärder för vissa typer av fel
När ett fel uppstår i ditt boende är det viktigt med snabba åtgärder. Lulebos funktionsgaranti innebär att vi som regel åtgärdar vissa typer av fel inom ett dygn efter att vi fått din felanmälan.
Slutar till exempel din frys fungera ordnar vi en utbytesfrys inom ett dygn. Klarar vi inte av att lösa det inom utlovad tid får du avdrag på hyran med ett belopp motsvarande de dagar du får vänta. För att vi ska ha möjlighet att avhjälpa felet under kommande arbetsdag måste felanmälan ha inkommit till oss vardagar senast kl. 15.00.
Funktionsgarantin omfattar följande akuta fel
I lägenheten:
- Kyl eller frys helt ur funktion
- Spis, när samtliga plattor är helt ur funktion
- Sönderslagen fönsterruta (både inner- och ytterglas)
- Fönster går inte att stänga
- Lägenhetsdörr går ej att låsa, stänga eller öppna
- Totalstopp i WC, golvbrunn i badrum eller avlopp i kök
- Varmvatten saknas i samtliga blandare/kranar
- Huvudsäkring, helt eller delvis strömlöst i lägenheten
I allmänna utrymmen:
- Samtliga tvättmaskiner eller all torkutrustning ur funktion
Undantag från funktionsgarantin
- Studentboende där möjlighet till alternativ spis etc. finns (exempelvis där gemensamt kök finns)
- Brand, sabotage och skadegörelse
- Vid strejk och lockout
- Om du som hyresgäst får annan ersättning
Notera att du behöver antingen vara hemma när vi kan komma eller tillåta att vi använder huvudnyckel för att funktionsgarantin ska gälla.
Vi hjälper dig!
Ring Lulebos Felanmälan
0920-23 67 00, vardagar kl 07.15-15.30 (1/5-31/8: kl 07.15-14.30), telefonsvar hänvisar till journummer under övrig tid.
WebbFelan
Logga in på Mina sidor och välj Kontrakt. Där kan du registrera och följa dina ärenden för vart och ett av de hyresobjekt du har kontrakt på.
Akuta fel anmäls alltid via telefon
Akuta fel som kan medföra risk för vattenskador, när kyl och frys är helt ur funktion, eller när lägenhetsdörren eller ett fönster inte går att stänga ska du alltid ringa vår Felanmälan på 0920-23 67 00.
Internetsupport
Bredband 2 hjälper dig
Support för Lulebos internetleverans lämnas av Bredband2
0920-52 00 70, mån-fre kl 9-18, helger kl 10-14, eller via e-post.
Bredband2 erbjuder även råd, tips och hjälp via webben.
Har du valt andra leverantörer?
Support för andra internettjänster än Lulebos/Bredband 2 ges av de valda leverantörerna.
När du behöver mer hjälp
- Ring nödnumret 112 vid akuta nödsituationer då det är fara för liv, egendom eller miljö.
- Ring polisen på 114 14 vid brott och händelser som inte är pågående eller akuta.
Bra att veta:
Polisen informerar inte Lulebo om inkommande anmälningar. Hör gärna av dig även till oss om du vill att vi ska vara medvetna om något som hänt dig eller där du bor.