Start för HLU-ansökningar med nya tapeter att välja bland!

Bildtext saknas

Kom ihåg att alla insatser i lägenheten ska godkännas av Lulebo. Om du vill du ta ut svängarna ytterligare, som i detta kreativa barnrum, måste du återställa lägenheten i originalskick innan du flyttar ut.

Efter sommaruppehållet den 1 maj-31 augusti hälsar vi nu våra hyresgäster varmt välkomna att lämna in HLU-ansökningar i alla kategorier!

Läs mer om hur du gör en ansökan och vilka villkor som gäller

Lulebos upphandlade leverantör av tapeter har meddelat att de lägger ner butiken i Luleå och vi kan därför inte längre erbjuda samma tapeter som tidigare. Då butiken inte längre finns kvar kan vi inte heller hänvisa våra hyresgäster till ett showroom.

Välj bland mönstrade och omönstrade tapeter i helt nya kollektioner 

Från och med den 1 september får våra hyresgäster välja tapeter till HLU-arbeten ur två helt nya kollektioner från Boråstapeter: Borosan Bas och Borosan Home.

Tapeter till HLU med eget arbete väljs ur andra kollektioner av andra fabrikat.

Tapetprover finns i Lulebos kundmottagning.

Behöver du hjälp med din ansökan – boka tid hos vårt Kundcenter!

Välkommen att kontakta vårt Kundcenter om du har frågor om HLU eller om du vill boka tid för ett besök i vår kundmottagning där du kan titta på golv- och tapetprover eller få hjälp med att fylla i ansökningsblanketten. 

Fakta

Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU) är en modell som gör det möjligt för hyresgästen att ansöka om inre lägenhetsunderhåll inom kategorierna tapeter, golv och övrigt. Fasta belopp för hur mycket det hyresgäststyrda lägenhetsunderhållet årligen kan uppgå till regleras i samverkan mellan Lulebo och Hyresgästföreningen.


Vi hjälper dig!

Välkommen att kontakta vårt Kundcenter om du har frågor om HLU eller om du vill boka tid för ett besök i vår kundmottagning där du kan titta på golv- och tapetprover eller få hjälp med att fylla i ansökningsblanketten.

Kontakta Kundcenter via telefon eller e-post för att boka tid.