Lulebo

Felguide Luleboappen

Några viktiga saker att kontrollera innan du felanmäler funktioner i appen.


Saknas tvättstuga eller motorvärmare i appen?
Svar: Kontrollera om det fungerar på portal.lulebo.se (samma inloggningsuppgifter som du använder till Mina sidor på lulebo.se).
Fungerar det i portalen behöver du logga ut via menyn överst till vänster inne i appen och bocka i "Rensa inloggningsuppgifter", se bilden. Logga därefter in på nytt, efter det ska dina bokningsbara resurser åter visas i appen.


Kan du inte boka tider?
Tvättstuga – kontrollera om du kan boka på plats vid bokningscentralen intill tvättstugan, eller i vissa fall i ditt trapphus.
Motorvärmare – kontrollera om det fungerar efter inloggning på Mina sidor på lulebo.se.

Du kan även prova boka på webel online. Logga in med ditt bilplatsnummer och de fyra sista siffrorna i personnumret för den som är skriven på bilplatsavtalet. (Bilplatsnummer finns på ditt avtal och efter inloggning på Mina sidor).


Startar inte motorvärmaren?
Kontrollera alltid att säkringsbrytare eller jordfelsbrytaren inte har löst ut i stolpen. Kontrollera även att det inte finns någon aktuell driftstörning hos oss eller i Lunets stadsnät innan du gör din felanmälan.