Lulebo

Vi rekryterar en trygghetsvärd

Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 500 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 300 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 50 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.

Är du en lugn, trygg och kommunikativ person med känsla för relationer? Då kan det vara just dig vi vill rekrytera som Lulebos nya trygghetsvärd!

Nuvarande trygghetsvärd kommer att gå i pension i slutet av året och vi söker därför en ny kollega. Trygghetsvärden, som ingår i fastighetsförvaltningens organisation, hanterar Lulebos bostadssociala frågor och vi söker därför dig med hög integritet, som tycker om möten med människor och som har en hög social kompetens.

Fastighetsförvaltningens organisation och trygghetsvärdens roll hos Lulebo
Lulebos avdelning för fastighetsförvaltning består idag av drygt 20 medarbetare uppdelade på fyra team/förvaltningsområden. Varje förvaltningsområde har en förvaltare, en bovärd och ett antal reparatörer och drifttekniker som tillsammans ansvarar för att fastigheterna i området förvaltas och underhålls på ett professionellt, långsiktigt och ekonomiskt hållbart sätt. Trygghetsvärden är en del av fastighetsförvaltningens organisation och fungerar som ett stöd i bostadssociala frågor, både för förvaltningsteamen och för Lulebos kundcenter som också har många kontakter med bolagets hyresgäster.

Ansvarsområde
Trygghetsvärdens arbetsuppgifter – trygghet genom tillgänglighet
Trygghetsvärdens arbete går ut på att genom relationsbyggande nätverkande förekomma problem innan de uppstår och därigenom öka den upplevda tryggheten i vårt fastighetsbestånd och våra kommersiella lokaler. Trygghetsvärden har daglig kontakt med våra hyresgäster. Det handlar ofta om frågor och situationer som är svåra för hyresgästen och där din uppgift kan vara att möta, medla, hjälpa och i vissa fall även avhysa hyresgästen. En god social förmåga och förmåga att kunna möta människor där de är kommer därför att vara avgörande för att lyckas i rollen.

I uppdraget ingår hantering av ärenden hos hyresnämnden, tingsrätt, delgivning för uppsägning, avhysningar, bistånd vid evakueringar samt kontakt med olika myndigheter och kommunen. Samarbete sker även med bolagets övriga avdelningar, bland annat gällande inkassofrågor, uppgörelser, otillåten andrahandsuthyrning, överlåtelser, orosanmälningar och störningar.

Det interna arbetet och alla kontakter med såväl externa aktörer som med hyresgäster utförs med fokus på att upprätthålla en god servicenivå och tillgodose trygghet genom tillgänglighet. Via proaktiva aktiviteter och ett fungerande, proaktivt samarbete med hyresgäster, myndigheter och kommunen, ska vi tillsammans verka för att göra det tryggt och attraktivt att vara hyresgäst hos Lulebo.

Kvalifikationer
Vi söker en stabil och kommunikativ trygghetsvärd med känsla för relationer
Vi söker dig som är bra på att arbeta självständigt. Du är erfaren i bostadssociala frågor, strukturerad och detaljorienterad samtidigt som du har en förmåga att se helheten. Du är en trygg och mogen person som ger ett förtroendeingivande intryck samtidigt som du är tydlig och duktig på att sätta gränser. Du ska ha ett proaktivt bemötande och under arbetspassen förväntas du aktivt söka upp personer som vistas i och omkring våra fastigheter.

Du arbetar dagligen med trygghetsarbete i våra bostadsområden, vi tror att du har ett intresse och engagemang för samhällsfrågor och är kreativ i ditt arbete för att hitta nya nätverk för samverkan i vårt trygghetsarbete.

Din bakgrund – utbildning och tidigare erfarenhet
Lulebo söker dig som har erfarenhet av möten med människor i svåra och besvärliga situationer. Du har en öppen attityd och förmåga att lyssna och bemöta människor på ett förtroendefullt sätt. Du kan jobba i ett team, men erfarenheten av att arbeta självständigt är viktigt då du har en stödfunktion i bolaget.

För att vara aktuell för den här tjänsten så är det ett krav att:

  • du har fullgjord utbildning på gymnasienivå
  • du kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
  • du har goda kunskaper i officepaktetet
  • du har B-körkort
  • du är ostraffad och klarar en bakgrundskontroll

Utbildning eller kunskap inom hyresjuridik och/eller konflikthantering samt förvärvad och dokumenterad erfarenhet av arbete inom området är meriterande, liksom om du har erfarenhet av arbete vid myndighet, erfarenhet av socialt arbete eller haft en roll liknande den som trygghetsvärd hos något fastighetsbolag. Även kunskaper i andra språk än svenska och engelska, och arbete i mångkulturella miljöer är meriterande.

Som trygghetsvärd är ditt främsta arbetsverktyg ditt sätt att kommunicera, skapa kontakter och bygga relationer. I rekryteringsarbetet kommer därför stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten avser tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.

Ansökan
Sista ansökningsdag för den här tjänsten är den 20 september 2020. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

För information: I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Randstad Rekrytering där rekryteringskonsult Christer Sjögren, tel 073-357 00 93, eller via e-post, gärna svarar på frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen. Du är välkommen med din ansökan på www.randstad.se där du kan bifoga ditt CV och personliga brev. Vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt.