Lulebo nominerade till årets Kundkristall 2024!
Under hösten 2023 genomförde Lulebo för tredje gången en kundundersökning där alla våra hyresgäster fick säga sin mening om oss och vår verksamhet. Undersökningen, som är ett branschindex, genomfördes på samma sätt och via samma undersökningsföretag som används av många andra svenska hyresvärdar: AktivBo.
Redan vid en första titt på resultatet för 2023 kunde vi till vår stora glädje se att våra resultat hade förbättrats avsevärt jämfört med undersökningarna under 2021 och 2019, framförallt i den delen av undersökningen som kallas "Serviceindex".
Nominerade till Kundkristall i kategorin "Största lyft Serviceindex"
Och nu har vi fått ytterligare bekräftelse på att våra hyresgäster tycker att vi har blivit en bättre hyresvärd jämfört med 2021:
Baserat på resultaten av vår och alla andras kundundersökningar 2023 har Lulebo, som ett av tre företag i sin storleksklass (4 000-10 999 lägenheter), nominerats till årets Kundkristall i kategorin ”Största lyft Serviceindex” för bostäder!
Vi är alltså ett av de tre fastighetsföretagen med fler än 4 000 lägenheter som gjort den allra största förbättringen av sin service - enligt våra hyresgäster!
Prisutdelningen sker den 8 februari, men vi har redan vunnit!
Vi är så otroligt stolta, glada och tacksamma över den fina feedbacken från våra kunder. Vi ser det som ett tecken på att vi har gjort rätt saker, att vi är på rätt väg och att våra hyresgäster uppskattar det.
Men vi är inte nöjda. Vi tittar bara framåt och vi använder resultatet och nomineringen som inspiration och bränsle till hela organisationen att fortsätta arbeta för att bli en ännu bättre hyresvärd för alla Lulebor!
Lulebos tre senaste kundundersökningar
Internt pågår vår analys av det detaljerade undersökningsresultatet fortfarande och vi hoppas att våra hyresgäster kommer att märka att vi inte går in i viloläge. Det fina resultatet och återkopplingen under 2023 sporrar oss att fortsätta utvecklas och bli bättre!
2019 | 2021 | 2023 | |
Antal lägenheter | ca 7 500 | ca 7 500 | ca 7 750 |
Antal mottagare | 6 521 | 6 750 | 6 818 |
Antal svar | 3 137 | 3 665 | 4 045 |
Svarsfrekvens, snitt | ca 48 % | ca 54 % | ca 59 % |
"Benchmark Event" och Kundkristallen
Den 8 februari går den prestigefyllda fastighetsgalan "Benchmark Event" av stapeln för 19e året i rad. Baserat på hyresgästernas egna omdömen om sina hyresvärdar, har nu 37 bolag chans att bli belönade med de åtråvärda Kundkristallerna.
För att kunna bli nominerad behöver man vara ett stort eller medelstort fastighetsbolag som under 2023 har genomfört kundundersökningar tillsammans med undersökningsföretaget AktivBo.
Totalt förvaltar de medverkande bolagen 16 670 lokaler och 726 122 lägenheter. Kundkristallerna kommer att delas ut till de privata och kommunala fastighetsföretag som gjort den största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorier inom service, produkt och varumärke.
– Som vanligt är det ingen jury eller kommitté som avgör vinnarna – utan hyresgästerna själva, vilket gör Kundkristallerna till ett unikt pris i branschen. Det innebär att nomineringen till en kundkristall verkligen är ett bevis på att fastighetsbolagens kunddrivna arbete gör skillnad, på riktigt, säger Frida Kullh, VD på AktivBo Sverige.
Vinnarna utses den 8 februari under "Benchmark Event" på Berns salonger i Stockholm.
Läs mer om evenemanget samt om alla nominerade bolag, kategorier och storleksklasser!