Lulebo

Snabbt när det gäller!

När ett fel uppstår i ditt boende är det viktigt med snabba åtgärder. Funktionsgarantin innebär att vi som regel inom ett dygn efter att vi fått din felanmälan åtgärdar vissa typer av fel.

Slutar till exempel din frys fungera ordnar vi en utbytesfrys inom ett dygn. Klarar vi inte av att lösa det inom utlovad tid får du avdrag på hyran med ett belopp motsvarande de dagar du får vänta. För att vi ska ha möjlighet att avhjälpa felet under kommande arbetsdag måste felanmälan ha inkommit till oss vardagar senast kl. 15.00.

Kontaktuppgifter

Felanmälan: 0920-23 67 40


Vid brand, olyckor och inbrott, ring larmnumret 112.

Funktionsgarantin omfattar följande akuta fel

I lägenheten

  • Kyl eller frys helt ur funktion
  • Spis, när samtliga plattor är helt ur funktion
  • Sönderslagen fönsterruta (både inner- och ytterglas)
  • Fönster går inte att stänga
  • Lägenhetsdörr går ej att låsa, stänga eller öppna
  • Totalstopp i WC, golvbrunn i badrum eller avlopp i kök
  • Varmvatten saknas i samtliga blandare/kranar
  • Huvudsäkring, helt eller delvis strömlöst i lägenheten

I allmänna utrymmen

  • Samtliga tvättmaskiner eller all torkutrustning ur funktion

Undantag

  • Studentboende där möjlighet till atlternativ spis etc. finns (ex. där gemensamt kök finns)
  • Brand, sabotage och skadegörelse
  • Vid strejk och lockout
  • Om du som hyresgäst får annan ersättning

Notera att du ska vara hemma eller tillåta att vi använder huvudnyckel.