Lulebo

DRIFTSTÖRNINGAR

Ibland uppstår driftstörningar i form av strömavbrott eller avstängning av vatten. Det kan bero på planerade avbrott på grund av reparationer eller annat underhållsarbete. Det kan också bero på att ett fel har uppstått någonstans.

Vår intention är att snabbt och smidigt informera våra hyresgäster om eventuella driftstörningar. Har du upptäckt en driftstörning kan du i första hand titta här efter information. Den presenteras normalt under kontorstid. Därför kan det vara så att vi inte har information här vid akuta fel under icke kontorstid.

Uppstår det ett fel i din lägenhet eller i fastigheten ber vi dig felanmäla det på 0920-23 67 40, eller via WebbFelan efter inloggning på Mina sidor.

Vid brand, olyckor och inbrott, ring larmnumret 112.


AKTUELLA DRIFTSTÖRNINGAR

Information via SMS

Vid driftstörningar som berör ditt boende kan du få SMS med information. För det krävs att du har angett mobilnumret i rätt fält vid registrering på vår webbplats. Se bild, den visar var du ska ange ditt mobilnummer. Ange din e-postadress i fältet för e-post, då kan vi i vissa fall även meddela dig via e-post. Har du redan registrerat dig, logga in via Mina sidor och ändra uppgiften.

För SMS

Kontaktuppgifter

Felanmälan: 0920-23 67 40.

Akuta fel ska omgående felanmälas per telefon till Felanmälan.

För att göra en felanmälan via WebbFelan, logga in på Mina sidor.

Vid brand, olyckor och inbrott, ring larmnumret 112.


Besök Luleå Energis sida för driftstörningar innan ni felanmäler ett elavbrott eller avbrott i fjärrvärmen. Där kan information finnas som berör er bostad.


Vid elavbrott ska ledningarna alltid anses som spänningsförande under avbrottstiden.


Vi ber om överseende för eventuella besvär driftstörningarna medför.