Lulebo

Uppgradering till 100/100 Mbit

Lulebo utökar hastigheten för internettjänsten

I november 2018 informerade vi om att vi planerade för uppgradering av vår internettjänst: LÄS HÄR (PDF-format)

Lulebo har nu upphandlat en lösning som från måndag 28 januari 2019 ger våra hyresgäster utökad hastighet från 10/10 Mbit upp till 100/100 Mbit.

De flesta av Lulebos lägenheter har de rätta tekniska förutsättningarna för att få ökad kapacitet upp till 100 Mbit. Det kommer dock att finnas några lägenheter där uppgraderingen inte är tekniskt genomförbar. Hyresgästen väljer inte själv hastighet - det är de tekniska möjligheterna i varje lägenhet som styr vilken hastighet som kommer att levereras.

Så här går det till
Lulebo och Hyresgästföreningen har enats i förhandling om uppgradering. Efter upphandling har avtal tecknats med Bredband2. Uppgradering genomförs måndag 28 januari 2019. Lägenheter som av tekniska skäl inte kan uppgraderas upp till 100 Mbit märker det genom att internetanslutningen ”stannar”. I de fallen behöver hyresgästen göra en felanmälan på telefon 0920-52 00 70 för återgång till den ursprungliga hastigheten 10 Mbit.

Internettjänsten som levereras av Bredband2 är standard i våra lägenheter. På bildskärmen visas hur du går tillväga för att registrera dig och använda vår Internettjänst. Får du det ändå inte att fungera är du välkommen att:

  • Ringa Bredband2:s Internetsupport, 0920-52 00 70
  • Maila din fråga till Bredband2
  • Bredband2 erbjuder även råd, tips och hjälp via webben: KLICKA HÄR

Notera: Väljer du efter registrering annan internetleverantör än den som ingår i Lulebos tjänst och det uppstår fel eller driftstörningar vänligen kontakta din valda leverantör, inte vår internetsupport.

100 Mbit för 49 kr/månad

  • 10 Mbit i båda riktningarna inkluderat nätavgift till Lunet ingår redan i hyran.
  • Lägenheter som inte kan uppgraderas till 100 Mbit behåller 10 Mbit och får ingen hyreshöjning.
  • Upp till 100 Mbit i båda riktningarna innebär att hyran höjs med 49 kr/månad, vilket ingår i hyran på hyresavin från februari 2019.
  • Hyresgäster som får Lulebos uppgraderade internettjänst kommer att kunna avsluta sina tidigare abonnemang för internetleveranser.
  • Önskas högre hastighet än upp till 100 Mbit kommer ni själv kunna teckna eget abonnemang hos leverantör på 250-1000 Mbit, där det är tekniskt möjligt. Förfrågan sker direkt till önskad leverantör.

Vid frågor är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter, Köpmangatan 27, (besökstider vardagar 11-16), telefon 0920-23 67 00 (vardagar 9-17), alternativt via e-post kundcenter@lulebo.se

PUBLICERAT TORSDAG 13 DECEMBER, KL.10:00. UPPDATERAD TISDAG 2019-01-15.