Sista chansen - köflytten avslutas den 31 december!

Den 31 december 2020 lades den kommunala bostadskön (Bostad Luleå) ner och den 4 januari 2021 startade Lulebos nya, egna lägenhets- och studentlägenhetsköer. De totalt 22 300 personerna som stod i Bostad Luleås kö och hade betalt köavgift för hela året 2020 har alla haft möjlighet att under 12 månader (hela året 2021) flytta över sin ihopsparade kötid till Lulebos nya köer.

Under de två första månaderna gjorde också fler än hälften (drygt 12 000 personer) sin köflytt men sedan har det gått mera långsamt, trots många påminnelser i olika kanaler, bland annat annonser, Facebook-inlägg, nyhetsbrev, riktade mail och till och med telefonsamtal till personer som inte registrerat någon e-postadress.

Du måste själv, aktivt flytta över din sparade kötid annars förlorar du den i samband med årsskiftet.
Den sista dagen under 2021 är sista chansen för registrering med överflyttning av kötid till Lulebos nya lägenhetsköer. Efter detta datum förfaller den samlade kötiden och kan inte aktiveras igen. Lulebos Lägenhetsförmedling hoppas att budskapet ska nå fram:

"Det är fortfarande (2021-12-22) drygt 5 000 personer som ännu inte har flyttat över sin kötid! Tyvärr kan det vara så att dessa personer faktiskt inte har förstått att de själva måste vara aktiva och sköta hela överflyttningen. Lulebo har helt enkelt inte rätt att skriva in människor i lägenhetskön, inte ens för att rädda deras kötid."

Har du missat att flytta över din kötid – du hinner än!

Du behöver inte ringa eller maila oss, följ bara de tre enkla stegen här nedanför så fixar du det!

  1. Klicka här för att registrera ett användarkonto på Lulebos Mina sidor.
  2. Välj Lägenhetskö i menyn och ställ in dina önskemål gällande bostadsområden, lägenhetsstorlek m m.
  3. Klicka på Spara när du är färdig så är du klar!

När du sparar dina inställningar för lägenhetskön flyttas din sparade kötid från Bostad Luleå automatiskt över till Lulebos lägenhetskö. Du kan själv kontrollera detta på startsidan för Mina sidor, längst ner under rubriken Min köstatus.

Du kan också ställa dig i Lulebos studentlägenhetskö och flytta över din kötid till båda köerna.

Vanliga frågor - här är svaren!

Jag kan inte registrera ett användarkonto. Systemet säger att "Ett fel har inträffat".

Svar:
Detta beror på att du redan har registrerat ett användarkonto till ditt personnummer. Klicka här för att logga in på ditt användarkonto.

Jag kan inte logga in. Systemet säger att jag "har angett felaktiga inloggningsuppgifter".

Svar:
Detta kan bero på flera saker...den vanligaste anledningen är att du inte har något användarkonto. Prova börja med att registrera dig istället för att logga in.

En annan vanlig anledning är att du kanske har angett fel lösenord?

  • Lösenordet du hade till Bostad Luleå är kanske inte samma som det du registrerat till Lulebos Mina sidor?
  • Har du glömt ditt lösenord? Klicka på Glömt lösenord för att beställa en återställningslänk. Tänk på att återställningslänken bara fungerar i 30 minuter.

Jag har glömt mitt lösenord och beställt ett nytt men jag får ingen återställningslänk.

Svar:
Återställningslänken skickas till den e-postadress som du angav vid registrering av ditt användarkonto på Lulebos Mina sidor. Om du inte har angett någon e-postadress eller om du har bytt e-postadress kan du inte få någon återställningslänk. Du behöver ringa Lulebos lägenhetsförmedling på 0920-23 67 20, mån-fre kl 9-12 för att få hjälp med detta.