Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla; oavsett ursprung, ålder eller inkomst, och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå, där medborgarna vill bo. Vi har idag ca 7 400 hyreslägenheter, varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 300 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också 125 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av ca 50 medarbetare inom många olika yrkeskategorier.
Kundcentrets organisation och roll i verksamheten Lulebos kundcenter ingår i marknadsavdelningen och består av 8-10 medarbetare/kundmottagare som tillsammans arbetar med kundkontakter och administration under hela uthyrningsprocessen – från köplats till färdigt och undertecknat hyreskontrakt - samt under hela den tid som hyresgästen bor hos Lulebo.
Lulebos kundmottagare arbetar med många olika administrativa uppgifter och moment inom två huvudområden; lägenhetsförmedling och kundmottagning.
- Lägenhetsförmedlingen hanterar alla frågor gällande lägenhetsköerna, lediga lägenheter, visning av lägenheter och kontraktsskrivning. Här arbetar man också med evakueringslägenheter samt med handläggning av ansökningar om akut medicinsk förtur, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning och överlåtelser av hyresrätter.
Ring lägenhetsförmedlingen på 0920-23 67 20, måndag-fredag kl. 9-12.
- Inom kundmottagningen arbetar Lulebos kundmottagare med nyckelutlämning samt med uthyrning av bilplatser och förråd och med utlåning av hyresgästlokaler och övernattningslägenheter. Kundmottagningen tar också emot och svarar på hyresgästernas frågor om det mesta som rör boendet, till exempel hjälper man hyresgäster med deras HLU-ansökningar.
Ring kundmottagningen på 0920-23 67 30, måndag-fredag kl. 9-12.
Lulebos kundmottagning stängd för drop-in besök
På grund av Coronapandemin och för att undvika folksamlingar med risk för smittspridning är Lulebos kundmottagning på Köpmangatan 27 tills vidare stängd för drop-in-besök.
Kundcenterpersonalen arbetar som vanligt Våra kundmottagare arbetar precis som vanligt och är redo att hjälpa dig med kontrakt, nycklar, bilplatser, HLU-ansökningar och annat via telefon, e-post och tidsbokade besök.
Välkommen att ringa eller maila oss för att boka tid för ett besök med personlig service.
Tack för din förståelse och samverkan!
Målet för verksamheten är såklart nöjda kunder Via proaktiv kommunikation, hög tillgänglighet i olika kanaler, effektiv och korrekt handläggning av alla uthyrningsärenden och kontraktsfrågor och, inte minst, ett riktigt bra bemötande ska Lulebos kundcenter verka för att göra det enkelt och attraktivt att vara hyresgäst hos Lulebo.
|
Vi hjälper dig!
Felanmälan 0920-23 67 40, mån-fre kl 7-16, jour svarar övrig tid.
Flytthälpen (t o m 31 mars 2021) 0920-23 67 99, mån-fre kl 9-12 samt kl 13-16
Kundmottagningen 0920-23 67 30, mån-fre kl 9-12 kundcenter@lulebo.se
Besökstider Kundmottagningen på Köpmangatan 27 är stängd för drop-in besök. Ring för tidsbokade besök med personlig service.
Lägenhetsförmedlingen 0920-23 67 20, mån-fre kl 9-12 lagenhetsformedling@lulebo.se
Lulebo svarar! Besök vårt kundforum för att läsa befintliga frågor och svar eller ställa din egen fråga.
Internetsupport 0920-52 00 70, mån-fre kl 9-18, helger kl 10-14 helpdesk@bredband2.se
Din bovärd och förvaltare Klicka här för kontaktuppgifter
Trygghetsvärd (störning under kontorstid) 0920-23 67 00
Störningsjouren (efter kontorstid) 0920-22 12 00
Lulebos växel 0920-23 67 00, mån-fre kl. 7-16
|
|